Denne retten er veldig god og er en mellomting mellom taco og smash burger. Her har jeg laget den med chili og hvitløk men man kan også lage den uten det.
SMASH BURGER TACOS
2 porsjoner
400 gr kjøttdeig
5 av de minste tacolefsene
1 chili, hakkes
3 fedd hvitløk, hakkes
2 ts salt
1 ts pepper
cheddarost skive
isbergsalat
tomat
agurk
rødløk
mais
burgerdressing
Kutt opp salat, løk, tomat og agurk og ha i små boller. Ha kjøttdeigen i en bolle med salt, pepper, hvitløk og chili. Kna dette godt sammen. Legg ut tacolompene flatt. Dekk hver lompe helt med kjøttdeigblandingen i et relativt tynt lag. Pass på og få det helt ut i kantene. Stek de så i en stekepanne med kjøttet ned, vend de etter ca 2 minutter. Når de har stekt en liten stund legg på 1 skive ost pr lompe. Sett på lokk og la osten smelte. Server med de oppkuttede grønnsakene ( slik man gjør til taco ) , alle har på det de selv ønsker.
Og litt burgerdressing på toppen.
Dette er en skikkelig koserett som er enkel og lage og går raskt.