IDA’S KYLLING OG FOTBALL


Fikk besøk av ungdommene i dag. Ungdommene er datteren min, kjæresten og ei venninne av datteren min. De ville gjerne se fotball, Man U – Liverpool i dag. Mannen min er Liverpool og svigersønnen Man U. Tenkte jeg fikk lage noe god mat sånn at rivalene ikke skulle gå i tottene på hverandre her.

Det er lenge siden jeg har laget denne retten som heter Ida’s kylling. En god og lettvint rett som fenger ungdommen. Liker du ketchup, karri og kremet saus, ja så liker du mest sannsynlig dette. Oppskriften har jeg fått av niesen til mannen min.

IDA’S KYLLING

1 kyllingfilet til hver, om mennene spiser mer, beregn 1/2 ekstra til dem.
2 beger kremfløte

3 dl Heinz ketchup

6 ts karri

2 ts pepper

2 ts salt

 

Skjær ren kyllingfiletene, legg de i et ildfast fat.
Bland ketchup, karri, salt og pepper i en bolle. Smør litt av blandingen over kyllingfiletene.
Sett formen i forvarmet ovn på 200 grader i 15 minutter.
Hell fløten i bollen med resten av ketchupblandingen og rør det godt sammen.
Hell blandingen over kyllingfiletene og stek det videre i 35 minutter.

Jeg serverte det med kokt ris, grønn salat og hvitløksbrød.

Kjempegodt og det lager seg nærmest selv.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg